
konuş onunla. sevmenin kendini adamanın insanın kendi bedeninin içinde sıkışmasının masalı.
filmde 20 yıl boyunca annesiyle ilgilenmek zorunda olduğu için hiçbir sosyal hayatı olmayan ve bu süreçte penceresinden izleyerek aşık olduğu balerin bir kızın geçirdiği trafik kazası sonucu komaya girdiğini öğrenen bakir erkek benigno balerin kıza bakacak hastabakıcıya ihtiyaç duyulduğunu öğrenir ve annesinin de ölümüyle bu durumu ilk ve tek aşkına ulaşma şansı olarak değerlendirir. 4 yıl boyunca gece gündüz demeden bir hastane odasında her türlü ihtiyacıyla ilgilenerek ve yaşadığı her ayrıntıyı balerin kızla da paylaşarak mucizelere inanarak balerinin bir gün uyanacağına ve kendisine eş olacağına inanarak iki kişilik aşkı tek kişi olarak yaşar.

nadir görülen kadın boğa güreşçilerinden biri olan ve cinsiyetinden dolayı iş arkadaşları izleyiciler medya tarafından sürekli baskı altında tutulan bir kadının ve bu kadının ayrılıp unutamadığı erkeğe olan derin aşkını köşe yazısı haline getirmek isteyen ve duygusallıkta tavan yapmış bir erkeğin aşka dönüşen ilişkileri kadının unutamadığı eski sevgilisine dönmek istediğini söylemesi ama bunun ardından çıktığı ilk boğa güreşinde boğanın darbeleriyle komaya girmesiyle hastane koridorlarına taşınır. hastanede gazeteci marco balerin alicia nın bakir hastabakıcı beningo ile tanışır ve beningo ona mucizelere inanmayı hastayla sürekli konuşmanın yararlı olacağı inancını aşılar. balerine olan aşkını kendisini o noktaya sürükleyen olaylar zincirini balerinin yanında kalabilmek için eşcinsel olduğunu söylemek zorunda kaldığını anlatır. koma sürecindeki iki kadının gölgesinde ilginç bir bağ kurarak arkadaş olurlar. ve hatta benigno nun tek arkadaşı marco dur.

boğa güreşçisi lydia nın ölmesi üzerine hastaneden ayrılarak hayatına devam eden marco sekiz ay sonra lübnan dayken okuduğu bir gazeteden benigno nun alicia a tecavüz ettiğini ve hapse girdiğini öğrenir. hemen şehre geri dönerek olanları öğrenip benigno yla konuşur. benigno alicia nın hayatta olup olmadığını ve çocuğun akıbetini öğrenmek ister ancak avukatı alicia nın durumunda bir değişiklik olmadığını söyleyince sahip olduklarını marco ya bırakıp mucizelere inandığını belki bebeğin alicia yı uyandırmaya etkisi olacağını düşündüğünü anlattığı bir mektup bırakarak intihar eder ve ölür. aslında bebek yaşamıyordur ancak alicia bebek sayesinde hayata dönmüş komadan çıkmıştır. benigno bunu zamanında öğrenemez. bu durum marco yu çok üzer ve marco alicia ya yakınlaşır.
filmde birçok almodovar filminde olduğu gibi bizi belirleyenin toplumun bizim kim ya da ne olduğumuzu anlamasını sağlayanın bizim bize biçilen rollere toplumun çizdiği doğrular ışığında yönelmek zorunda oluşumuza karar verenin ya da verdirenin ne olursak ya da ne olmak istersek olalım BEDENimiz olduğu anlatılır.
mesaj aslında insanın kendi bedeninde sıkıştığıdır. evrensel kozmik dünyevi dini toplumsal mahalli ailevi doğrular ya da beklentiler adına ne derseniz deyin size öğretilen ve sizden beklenenler dışında bir role bürünmemeniz içindir. böylece herkes kendi içinde vicdanını ben geçmişime ya da geleceğime yönelik sorumluluğumu yerine getirdim diyerek rahatlatma yoluna gider. sorunlar ya da muhtemel sorunlar ve farklılıklar halının altına itilerek görmezden gelinir. farklılıklara engeller ya da kilitler vurulur. farklı olanlar ayıklanır budanır seyreltilir yok edilir. farklı olunmuşsa başarılıp eğer uğruna türküler yakılır ağıtlar söylenir şiirler yazılır methiyeler düzülür destanlar sıralanır filmler çekilir. ütopyalaştırılır hayalleştirilir masallaştırılır. gökyüzündeki yıldızlar gibi uzak ve erişilmez oldukları düşündürülür. unutturulur. toplumun hizada tutulması için böyle şeyler sakıncalıdır.
ÖZET: GÖNLÜM DOLUYOR AŞKLA BARIŞTIM BAK HAYATLA BAŞLADIM YAŞAMAYA
ne yapalım yıldız mı olalım yoksa kendi dünyamızda mı yıldızlaşalım...bu doğrular kime göre neye göre...ya doğru diye de bir şey yoksa...
YanıtlaSilhaklısın doğru diye bir şey yok. herkesin doğrusu kendine. doğruluk da gerçeklik mutluluk gibi görecelidir.
Silhaklısın doğru diye bir şey yok. herkesin doğrusu kendine. doğruluk da gerçeklik mutluluk gibi görecelidir.
Sil